8 lipca 2012

W pewnym ogrodzie w Prowansji ... czyli o żelu pachnącym lawendą

Prowansalskie pola i ogrody pachną lawendą. Delikatne kwiaty dzięki wysokiej temperaturze powietrza wydzielają piękną woń. Aromat ten koi i uspokaja. Odnoszę wrażenie, że dni przepojone zapachem lawendy płyną wolniej, spokojniej. Beztrosko. Każdego lata staram się do własnego domu przenieść odrobinę tej sielskiej atmosfery. Zbieram lawendę, układam małe bukieciki. Zdobię nimi dom. Nawet bieżnik na stole na motyw lawendy. W moim ogrodzie oczywiście nie mogło jej zabraknąć !


Kwiaty lawendy dzięki wysokiej zawartości olejku lotnego uspakajają i odprężają układ nerwowy, a zarazem ułatwiają skupienie. Uśmierzają bóle głowy, wyciszają stany stresowe i łagodnie obniżają ciśnienie krwi. Lubię te małe niebieskie kwiatki za to kojące działanie.
Nie powinno więc dziwić, że w kosmetyki, które wybieram latem także przepojone są zapachem lawendy. Lubię hydrolat lawendowy, mydła lawendowe oraz żele pod prysznic z dodatkiem olejku lawendowego.

Lawendową nutę odnalazłam w szamponie-żelu pod prysznic Naturado Essential.


Żel ten pięknie pachnie. Jego zapach to połączenie kojącej lawendy i świeżej cytrynowej werbeny. Używam go z wielką przyjemnością. W połączeniu z wodą daje delikatną pianę. Z powodzeniem tego żelu można użyć do mycia w włosów. Cóż więcej mogę napisać o tym żelu? Bardzo go lubię i tyle. Na uwagę z pewnością zasługuję naturalny skład. 99,20 % wszystkich składników jest pochodzenia naturalnego, 11,10 % pochodzi z rolnictwa biologicznego. Werbena cytrynowa, czarna porzeczka i lawenda to bogactwo lata. Korzystajmy z niego.

Żele Naturado Essential do nabycia w Biolanderze
Z moim kodem rabatowym ep-0882 – 5 % taniej!


5 komentarzy:

  1. ja też uwielbiam zapach lawendy... chociaż nie wiem dlaczego ale kiedyś źle mi się kojarzył.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się jakaś książka o prowansji - tak bardziej o kulturze, wnętrzach <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Kosmetyki z lawendą działają na mnie odprężająco i uspokajająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie marzy się Prowansja. Kiedyś tam pojadę. A lawendę bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także marzy się Prowansja. A lawedna posadzona pod domem to tylko namiastka.

      Usuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...