1 listopada 2011

Hammam - namaszczanie ciała olejem arganowym

Trochę czasu minęło od ostatniej wizyty w hammamie. Mamy już za sobą gorące baseny, salę parową. Ciało zostało oczyszczone za pomocą czarnego mydła i glinki rhassoul.
Włosy zaznały dobroczynnego działania beloun. Ciało już się schłodziło.

Czas więc na ostatni etap orientalnej pielęgnacji.
Twarz tonizuje się wodą różaną. Ma ona właściwości łagodzące i rozjaśniające, nawilża skórę. Jest także naturalnym kosmetykiem przeciwzmarszczkowym. Regeneruje skórę wrażliwą i przesuszoną, ze skłonnością do pękających naczynek. Sprawia, że skóra staje się promienna i elastyczna. Urzekający zapach pełni rolę subtelnych perfum.

Czas, aby ciało poddać namaszczeniu. Rozgrzana skóra z łatwością będzie chłonęła każdy kosmetyk. Kobiety Orientu dla dopełnienia rytuału hammam stosują olej arganowy. Namaszczają nim całe ciało. Wiemy, że ten cudowny dar natury pochodzi z Maroka


Olej arganowy jest bardzo dobrym środkiem do masażu ciała. Stosowanie oleju odbudowuje płaszcz hydrolipidowy i zwiększa zawartość składników odżywczych w skórze.
Olej arganowy nawilża i ujędrnia skórę, działa rewitalizująco, przeciwdziała procesom strarzenia skóry. Poprawia elestyczność i jędrność. Dzięki obecności witaminy E, doskonale chroni komórki ciała przed niszczącym działaniem wolnych rodników. Jest znakomitym olejkiem do opalania, ponieważ skutecznie chroni skórę przed działaniem promieni słonecznych. Zastosowany po opalaniu złagodzi podrażnienia i poparzenia skóry.

Przeznaczony jest dla każdego rodzaju skóry, wrażliwej, dojrzałej, alergicznej, trądzikowej i suchej. Regeneruje naskórek. Można stosować go do masażu miejsc dotkniętych cellulitem. Zabieg ten spowoduje widoczną poprawę stanu skóry. Arabki często olejem arganowym nacierają włosy. Hammam sprzyja takiej pielęgnacji. Ja także stosuję olej arganowy do włosów. Wcieram go we włosy przed wejściem do sauny. Włosy są wspaniale zabezpieczone przed gorącym powietrzem sauny. Ciepło sprawia, że aktywne składniki dobrze się wchłaniają. Olej arganowy wmasowany w ręce i w paznokcie nadaje skórze dłoni odpowiednią wilgotność. Sprawia, że paznokcie przestają się łamać.


Olej arganowy jest wszechstronny. Znalazł zastosowanie w kuchni i medycynie, niezastąpiony jest w pielęgnacji ciała.


Wspominałam wielokrotnie, że cenię sobie kosmetyki z certyfikatem ECOCERT lub COSMEBIO.


Na uwagę w tym produkcie zasługuje jeszcze jedna rzecz, a mianowice szklana szafirowa butelka.
Uważam, że nie ma lepszego miejsca dla przechowywania oleju niż szklana butelka.

Olej arganowy wykorzystuję na wiele sposobów. Odkąd go poznałam nie potrzebuję balsamów do ciała. Doskonały jest także w roli kremu na noc. Rano cera jest świeża i wypoczęta.

Spotykam się z opiniami, że oleje “zapychają”. Mam cerę mieszaną i nie zauważyłam czegoś takiego. Na myśl przychodzi mi coś innego. A może olej, który "zapycha" jest z domieszką parafiny lub jakiegoś innego oleju mineralnego? Pod taką "pierzynką" skóra nie będzie oddychała.

Dlatego polecam produkt dobrej firmy, który nabyłam w Biolanderze.

Decydując się na zakup oleju arganowego,
a także innych kosmetyków w Biolanderze
warto pamiętać o kodzie rabatowym ep-0882 !
Daje on 5 % zniżki!

3 komentarze:

  1. Cudny blog! Będziesz moim przewodnikiem po świecie naturalnych kosmetyków:) Od dawna dojrzewała we mnie myśl o rezygnacji ze sklepowych kosmetyków i w końcu dojrzałam. Pierwszym zakupem było mydło z allepo. Mam małą córeczkę i to między innymi ona była motorem napędowym do moich poszukiwań, a Twojego bloga podesłała mi mama, która podobnie jak ja zaczyna odkrywać ten pasjonujący świat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Cieszą mnie ogromnie. Zapraszam więc do ciągłej lektury. A Tobie i Twojej córeczce życzę wspaniałęgo odkrywania Matki Natury poprzez naturalne kosmetyki, zioła itd ... Pozdrawiam

      Usuń
  2. Olej ten kusi mnie już tyle czasu...w końcu muszę i ja zakosztować jego dobroczynnych właściwości.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...